torsdag 6 september 2007

Åren går........

I förrgår blev min äldste son 15 år.
Kan inte låta bli att förundras över hur fort tiden gått.

Tycker inte det var längesen han föddes, ett litet pyre på 3,7 kg.

När jag ser på honom idag kan jag inte fatta att han en gång legat inne i min mage- ofattbart, ett underverk.

Samtidigt känns det inte så länge sen som man själv var 15 år. Man tittar sig i spegeln och undrar vart åren tagit vägen??

Visst är det sant det som sägs, att åren tycks gå fortare ju äldre man blir. Igår var jag 15, idag närmar jag mig sakta de 40.

Visst är 15 en härlig ålder, livet ligger framför en och bara väntar. Samtidigt så är det en ålder där man ska finna sig själv, vilket inte alltid är så lätt. Ibland vill man vara stor och ibland bara få vara liten igen.

Kan nog bara konstatera så här avslutningsvis att var ålder nog har sin tjusning på sitt sätt. När man bli äldre blir man mer säker på sig själv och lär sig acceptera sig själv med fel och brister. Man mognar. Man kan säga att:

"Likt ett bra årgångsvin
blir man bara bättre med åren",
Tänk då så bra du kommer att bli min kille när du redan är så här bra........
.

Inga kommentarer: