lördag 1 september 2007

Skogspromenad och mystiska spår.......

Är hundvakt i helgen och idag så gick vovven och jag en långpromenad i skogen runt elljusspåret där vi bor. Djur är roliga (har själv två katter),de är precis som barn. Nyfikna och tycker allt som finns är spännande. Vi stannade nog varannan, var tredje meter för man måste ju bara nosa på varenda intressant buske, sten eller kotte man ser. Och för att inte tala om i fall man ser en ekorre eller en fågel- wow- då är lyckan verkligen gjord.

Sen när vi så gick där i skogen så såg jag några mystiska spår i marken. Jag funderade på vad det kunde vara för konstigt djur för det var liksom bara som ett litet djupt hål här och där??

Jag är ingen spårexpert och det här var verkligen konstigt?! Sen när vi så hade gått en stund så förstod jag var det var för konstigt
djur -- det var ju naturligtvis spår efter stavar, någon (människa alltså) hade gått stavgång där. Så dum jag kände mig. Tur att det bara var vovven som hörde mina funderingar på de "mystiska spåren"- jag tror inte hon skvallrar för nån, schh...


Inga kommentarer: