söndag 2 september 2007

Telefonförsäljare- nej tack.....

Telefonförsäljare. Ja, vad säger man om det?


Vet inte hur många telefonförsäljare från Glocalnet som ringt mig i sommar. Ett par i veckan- säkert. Och jag som har glocalnet både på hemtelefonen och mobilen. Och när man säger det till dem så låter de jätteförvånade, va? Har du det? - Ja, vet ni inte det innan ni ringer liksom??


Borde, tycker jag vara mer idé i att försöka värva nya kunder än ringa dem som redan är kunder? Men det kanske är nåt jag missat, vad vet jag?


Eller telefonförsäljare som inte förstår ordet nej. Undrar vad i ordet nej de inte förstår??


Hade en ettrig kille som ringde i somras om nåt hälsokostpreparat, jag sa nej tack, men ändå säger han men då skickar jag det till namn si och så och adress si och så. --MEN JAG VILL INTE HA SA JAG JU.....


Till saken hör att jag hade lite ont i halsen vid detta tillfället och då säger killen att ; hade du taget detta så hade du inte suttit där nu med ont i halsen minsann. Suck.................


Hade jag tagit alla hälsokostpreparat som dessa telefonförsäljare ringer om så hade jag varit dels ruinerad vid det här laget, dels hade jag inte fått gjort nåt annat än ätit tabletter hela dagarna. Plus alla andra produkter. Nej, vill själv bestämma när och om jag ska köpa nåt, inte bli nästan tvungen att köpa för att bli av med en enveten säljare.


Telefonen är i mycket en bra uppfinning men ibland vill man bara dra ur jacket och njuta av tysssstnaden..........









Inga kommentarer: