lördag 22 september 2007

Blomkål mums.....

Är barnsligt förtjust i blomkål. Inte så mycket i kokt form eller i olika maträtter utan i form. När barnen sitter med sina chips på fredag/lördag- kvällen så sitter jag hellre med en liten skål med rå blomkål. Inte alltid, men ibland.

Men nackdelen med blomkål är att man dels kan få väldigt ont
i magen,
man får lätt gaser i magen och det luktar skunk i munnen. Vilket mina barn gääärna påpekar när jag ätit blomkål. "Inte blomkål nu igen". Undrar vad det är som gör att man blir så sugen på en viss sak? Har man brist på nåt ämne i kroppen? Är det en vanesak? Eller vad?

Fördelen med blomkål är att det är nyttigt, man lägger inte på sig lika lätt som av chips och godis och så får man ha hela för sig själv. Ingen risk att den tar slut innan man hunnit få nåt.

Är ju mycket bättre att vara beroende av blomkål än cigaretter och alkohol och annat onyttigt så jag fortsätter nog att äta min blomkål- i lagom mängd för magens och husfridens skull.















Inga kommentarer: