söndag 2 september 2007

Shopping

Att många tjejer gillar att shoppa är väl inte så okänt precis men hur är det med killar egentligen?? Är nog lite olika. Alla tjejer gillar ju faktiskt inte heller att shoppa.


Fast jag tycker det är kul. Eller rättare sagt- jag tycker det är kul att gå i affärer och kolla. Kan nästan gå hur länge som helst ibland och titta och känna på de olika sakerna. Och jag ska "bara" gå in i den affären också, till mina barns förtret.


Ja, barnen mina är inte lika förtjusta när det gäller att gå i affärer. Inte när det gäller att handla kläder i alla fall. De vill gärna ha nya kläder, men prova- nej tack. Lite svårt att handla då ibland.....


En sak jag funderat på är om vi tjejer i större utsträckning tycker om att runt i olika affärer och kolla utan att behöva köpa nåt än killar? Eller om killar också tycker om att gå i affärer och kolla utan att för den skull behöva köpa nåt??


Vissa människor verkar kunna gå rakt in i en affär och köpa det de ska ha och så är det klart med det. Jag kan inte gå in i en affär och tänka; nu ska jag köpa en tröja och så är det färdigt. Nej, jag får kanske gå in i tio affärer och ändå inte hitta vad jag vill ha. Kräsen?? Nej, inte speciellt, men jag vill ju inte köpa nåt som jag inte är 100 säker på att jag gillar.


Har väl en del felköp i garderoben får väl erkännas, men det mesta är sånt jag tycker om och använder. Gillar sköna, bekväma kläder som jag känner mig hemma i. Är inte helt omodern men följer inte senaste trenderna slaviskt. Kvittar hur modernt nåt är, känner jag mig inte hemma i det så får det va. Man ska våga vara sig själv.


"Tänk inte på vad andra tycker om dig,
de har fullt upp med att undra vad andra tycker om dem".






Inga kommentarer: