torsdag 20 september 2007

Datanörd i dubbel bemärkelse.....

Satt igår ett bra tag och skulle försöka se om jag kunde lyckas få in en klocka på min blogg. Har sett på andra bloggar och det ser så snyggt ut med det. Och en almanacka, en besöksräknare och en figur istället för den vanliga pilen på muspekaren vill jag också ha. Men vad jag vill och vad datorn vill är inte alltid samma.

Satt och pulade med detta ett bra tag och blev mer och mer irriterad på mig själv och datorn. Var inne på ett par bloggar där de utförligt och noggrant förklarade hur man gör, men blev jag klokare av det? Nää. Måste vara jag som är korkad för jag fattar bara inte hur man gör. Det talas om kodmallar och stilmallar och än det ena än det andra men jag fattar ingenting. Vad är en kodmall och var finns den? Vad är Urklipp? Hos mig är den verkligen urklippt för jag hittar den bara inte.

Till slut tänkte jag att det nog är bäst att låta det vara innan hela datorn pajar och jag blir alldeles tossig. Fast- jag försöker nog snart igen om jag känner mig själv rätt. Och nån gång ska jag väl lyckas (förhoppningsvis)*ler*

Inga kommentarer: