söndag 30 september 2007

Att baka eller inte baka... det är frågan...


Var och handlade häromdagen med min dotter. Hon får syn på en toscakaka och vill att vi ska köpa den för hon hade smakat på en sån och tyckte att den var så jättegod. Ibland är man lite snål så jag svarade hurtigt att "det kan vi baka själva istället, det kan vi göra nu till helgen".

Barn glömmer ju som bekant inte så lätt så jag var ju tvungen att baka en kaka.

Dottern ville också vara med och baka. Vi hade inte hunnit mer än knappt vispat margarinet och sockret, så säger dottern "nu vill jag gå ut och hoppa studsmatta istället". (Brorsorna med kompis var ute så då ville hon också gå ut). "Men vi bakar ju"- sa jag. "Men jag kommer in snart igen" säger dottern då. Efter en stund kommer dottern in och säger, "säg till när jag kan komma in och slicka skålen så kommer jag då".

Jaha, så mycket var det med det gemensamma bakandet. Jag fick baka kakan själv istället. Men god blev den i alla fall. Innan kakan åt vi hasselbackspotatis med fläskkotletter och broccoli och sås- mums. Och så då toscakaka till efterrätt, gott.

Sen på kvällen såg vi på tv lite på "Svensson Svensson" och "Babben & C:o". Förut tyckte jag att de alltid hade så tråkiga program på tv på lördagskvällarna, men nu är det en tv-kväll man ser fram emot med dessa båda program. Det är så skönt med program där man får skratta lite. Det behövs verkligen ibland. "Ett gott skratt förlänger livet" sägs det ju. Kanske blir liiite äldre nu då. *ler*












































Inga kommentarer: