onsdag 23 april 2008

Tisdag...




Igår var jag på utvecklingssamtal igen, känns som om man springer på sånt jämt ibland. Var sen o solade och köpte mig ett par nya skor o ett linne. Skorna var rätt billiga och det är kul med nåt nytt ibland, speciellt på våren tycker jag. Blir annars mest nya kläder, är lite dålig på att köpa nya skor. Känns på något sätt mer roligt att köpa kläder för mig. Skulle så gärna vilja ha ett par högklackade snygga skor men jag kan bara inte gå med det så det blir alltid ett par låga eller möjligtvis med en liten klack på. Handlade lite mat och cyklade sen och hämtade dottern min i skolan.



Min yngste grabb blev glad för äntligen kom hans tvålmassa som han beställt. Hans faster gör egna tvålar och säljer ibland och han tyckte att det såg kul ut så han ska testa att göra det. Han ska vara med henne och se hur man gör i början. Det är kul om de har lite att pyssla med.



Min näst äldste son var ute och grejade i trädgården lite, han är duktig. Han är starkare än vad jag är så det är bra att han kan hjälpa mig med vissa saker. Har tex försökt att få bort en gammal stubbe som stod mitt i gräsmattan och irriterade mig, den tog han bort förra året. Visst, lite slit var det, men det skrämmer inte honom. Han har kommit på att han vill jobba med kroppen, inte sitta på ett kontor eller så och det tror jag skulle passa honom bra.


Gick och lade mig tidigt för en gångs skull, var så trött så lika bra. Sov faktiskt hela natten också, länge sen sist. Idag ska jag försöka att plugga lite mer teori, måste också hjälpa barnen med läxor, men ska se om jag kan sätta mig ute en stund med en kopp te först innan alla kommer hem från skolan med buller och bång. Dottern skulle ha med en kompis hem också efter skolan idag. Hoppas att du också får tillfälle att njuta av dagen och det fina vädret en stund...








Inga kommentarer: