onsdag 16 april 2008

Idag så...



fikade jag med syrran, men vi fick sitta inne för det började smådugga lite ute. Får ta fikat ute en annan dag. Var på teorin på kvällen. Handlade bla om hur man räknar ut stoppsträckan. Reaktionssträcka + bromssträcka = stoppsträcka. Fast ärligt talat så fattade jag inte mycket av just det. Tycker det är rätt krångligt. Men får väl sätta mig och kolla lite mer på det, och ska fråga brorsan som är duktig på matte om han kan förklara det lite bättre för mig.


Förresten, visste du att de skador en kropp får vid en krock i 50 km/h motsvarar ett fall från tredje våningen i ett höghus? Om hastigheten är 70 km/h motsvarar krocken ett fall från sjätte våningen. Rätt otäckt, eller hur. Det gäller att vara försiktig och uppmärksam därute i trafiken.


Min pojk på elva år (snart) sålde majblommor idag, så det fick jag ju köpa så klart. Han sålde slut alla sina majblommor (majblommor för nästan 900 spänn) på ett par timmar bara, tycker jag var duktigt gjort av honom. Så tjänade han 90 kronor också. Bra att barnen får se att man får göra något för pengarna, de dimper inte ner från himlen bara.

En kopp te och en fralla till kvällsmat, sen snart dags att sova igen, ska på utvecklingssamtal i skolan med yngsta sonen imorgon.



Med fyra barn som alla har varsitt utvecklingssamtal per termin och varsitt föräldramöte (minst) per termin + öppet hus i skolan, avslutningsfest med elever/lärare/föräldrar på våren mm, så tycker jag det känns som om det nästan är något med skolan jämt. Rätt ofta i alla fall. Men det är ju viktigt.

Nu, natti alla där ute i cyberrymden...


Inga kommentarer: