fredag 18 april 2008

Kapten Röd...


Jag har egentligen inte samma musiksmak som mina tonårskillar här hemma. men dessa texter från Kapten Röd tycker jag är bra. Smakprov kommer här, tex:

Angående Botoxhysteri:

"Är det till lycka eller last

när ditt smile sitter fast?"

Angående vår tids sjuka smala ideal:


"Dom vill lära dig att bli smal utan att banta

med så mycket plast i kroppen att

dom går o panta".

Källa: Kapten Röd





Gillar deras texter där de sjunger om att man duger som man är, man behöver inte fixas och operera sig osv, man är


"inte trasig, behöver inte fixas, åhnejnej,

Du kan sluta o leta det finns inga fel,

Du och jag tittar nog i olika speglar

för jag kan inte se vad du menar.

Annars måste dina speglar va skeva

för smala ting verkar bli breda".


som de sjunger i låten "Trasig".







Inga kommentarer: