torsdag 10 april 2008

Otrohet...



Häromdagen när vi pratade om olika sorters program och filmerTV eller dvd så sa min äldste grabb att han mår mer dåligt av filmer där folk är otrogna än av tex skräckfilmer med konstiga zoombies osv.


Jag tycker inte om skräckfilmer, kan inte sova efter att ha sett en sån film och mår dåligt av dem. Men när jag funderat en stund på vad min son sagt så tyckte jag att hans reflektion var mycket riktig och förnuftig. Och jag blev glad på ett sätt för att han verkar förstå att otrohet sårar människor på ett sätt som gör att man mår mycket dåligt.

För egentligen, en skräckfilm är ju bara påhittat. Visst sker mycket hemskt i världen och visst finns det en del sjuka människor- men i jämförelse så skadar otrohet många fler. Och zoombies finns inte på riktigt men otrohet är ju tyvärr en verklighet som sker runt om i världen dag efter dag och som gör så många människor så väldigt illa...





Inga kommentarer: