torsdag 3 april 2008

Rent hus...



Har du sett programmet "Rent hus" på kanal fyra??


Egentligen när man tänker efter, så kan man fråga sig vad det är för roligt med att titta på ett program där de är hemma hos människor som har det inte bara lite dammigt eller stökigt i största allmänhet, utan där det verkligen är smutsigt och äckligt rent ut sagt. Vad engagerar en så att man vill titta på det?


Jag kan ju bara svara för min egen del och då är det tror jag mycket det att jag ser att, "jag har det faktiskt inte så stökigt eller ostädat här hemma hos mig. Lite dammigt ibland kanske och lite smårörigt ibland, men inte smutsigt i alla fall".


Jag undrar hur man får det så stökigt och smutsigt egentligen? Städar de aldrig? Plockar undan efter sig? Diskar? Och hur kan man leva och fungera i en vardag med så stökigt och smutsigt omkring sig? Jag skulle inte må bra av det. Tycker att jag har det stökigt hemma ibland, men det är ingenting i jämförelse med det man sett i programmen såhär långt.


På tal om "Rent hus" så testade jag häromdagen ett av tipsen de gav i ett program. Nämligen det att man kan använda bakpulver och ättika för att göra rent en smutsig spis. Strö över lite bakpulver, häll på lite ättika och gnubba. Fungerade jättebra. Fick bort några fläckar som jag inte fått bort innan ens med Vim. (Kanske inte gnubbat tillräckligt innan). Nu var spisen iofs inte så smutsig, jag brukar alltid torka av och göra rent efter att jag lagat mat, men ville testa ändå och det funkade ju bra. Miljövänligt också. Ett litet tips...






Inga kommentarer: