fredag 18 april 2008

Sol, sol, sol...



Idag är det underbart väder här i Småland, sol och skönt ute. Tycker denna tiden på året är den allra bästa (förutom sommaren då), just när det börjar bli varmare ute och man kan byta ut sin vinterjacka mot en tunnare och sina vinterkängor mot lättare skor - underbart. Nästan så man får vårkänslor, precis som fåglarna som sjunger utanför mitt sovrumsfönster klockan 4-5 på morgonen. Fast då är jag inte glad på dem, annars är de fina de små fåglarna.



Annars har jag varit nere och solat idag på solariet, handlat lite mat och köpt en t-shirt till yngsta sonen och en jättesöt rosa/vit tunika med vita leggings till min lilla tjej. Kanske hon kan ha på avslutningen. Visst, det är bara april än, men tiden går fort och vips är det juni månad. Fast känner jag henne rätt så vill hon nog ha på sig det med en gång, hon tycker det ät jättekul att få nya kläder.



Näst äldste sonen håller på att ta ut och tvätta av utemöblerna, han är jätteduktig + att hans mamma (=jag) är jättetacksam för hjälpen.



Nu ska jag äta lite honungsmarinerade drumsticks (kycklingben), potatissallad och baguette. Kanske en kopp te ute sen på trappen eller på altan kanske? Sen får vi se vad kvällen bjuder på för något. Kanske lite TV-tittande eller plugga lite teori, kan nog inte bli för mycket pluggande av det tror jag för det är krångligt. Nej, nu väntar maten på mig, ses sen...





Inga kommentarer: