söndag 27 april 2008

Skön helg...


Varit en skön helg med sol igår, lite sämre väder idag. Grillade igår, för första gången denna "grillsäsongen", gott. Åt glass och jordgubbar till efterrätt. Förr kunde man ju bara äta jordgubbar till skolavslutning/midsommar ungefär men idag kan man nog nästan köpa jordgubbar året om, inte svenska visserligen men ändå. Samma sak med vindruvor och persikor bla. Det finns ju att köpa året om det också nuförtiden. Fast inte mig emot, gillar det mesta i frukt och bärväg.



Såg på Körslaget på kvällen. Var nog rätt körer som var kvar tycker jag. Lindas kör var bra men jag tycker nog att de andra körledarna är starkare på något sätt. Håller tummarna för att Brolle jr eller Joacims kör vinner.



Yngste grabben var och fiskade med en kompis igår och kom hem med 16 små mörtar (mest) och abborrar. Vad gör man med dem? Inte ens katterna ville ha dem. Abborre kan jag tänka mig att äta, men de var så små så blir väl mest ben kvar efter rens. Får se om vi kan truga i katterna nån lite firre kanske.



Nu ska jag och grabbarna äta lite glass, och en kopp te ska jag ha med. Får se om det är nåt bra på TV, annars blir det kanske lite tidningsläsning. See you later...






Inga kommentarer: