lördag 19 april 2008

Problem...


Har ju två tonårskillar här hemma, det är ca tretton månader mellan dem. Den äldste som har åldern inne för att sommarjobba i sommar är inte så jättepigg på det, den yngre som är ett år för ung för att få sommarjobba gråter för att han inte kan, han vill så gärna. Vad gör man? Byter personnummer på dem tillfälligt? Nej, det går ju inte.



Erbjöd den yngre att han kan få sommarjobba hos mig här hemma lite. Med hus och trädgård finns det alltid något som behöver fixas. Bara det att klippa gräset, behöver måla listerna runt fönstren, olja in trappor, rensa ogräs, trimma kanter, klippa häck, putsa fönster mm mm. Visst, det ger ju inte så mycket pengar, men ändå lite mer än om man inte gör något. Och okey, det är kanske inte heller så kul men det ger ju en liten liten slant i alla fall. Plus inte att förglömma, han får en väldigt glad och tacksam mamma som får tid och ork över till annat. Får se om han nappar på erbjudandet.



Här är i alla fall soligt och härligt väder idag, tyvärr har jag inte kommit ut något för mår inget vidare idag. Mår illa och kass i magen. Hoppas det är något snabbt övergående bara. Får ta en Alvedon, dricka lite och något lätt att äta kanske.



Hoppas jag orkar se "Miss Marple" ikväll på TV, hon är så skön den gumman. Finurlig och smart- en riktig krutgumma.



Nu ska jag vila lite och så får jag hoppas jag piggnar till lite snart. See you later...




Inga kommentarer: