fredag 5 oktober 2007

Jeansbekymmer.....

Stora killen behöver nya jeans så vi var nere på stan en sväng idag och kollade, men vi hittade ingenting. Fanns väl jeans iofs men inga som han gillade. Han vill gärna ha typ baggyjeans, sådana som är lite pösigare och lite "hängiga". Men det är ju modernt med stuprör nu egentligen så baggyjeans är inte så lätta att hitta i vanliga affärer.

Det var onekligen mycket lättare att handla kläder när han var liten, då kunde man bara köpa det som man själv tyckte var snyggt och bra och så var det ok med det. Nu är det inte lika lätt vill jag lova. Tycker jag att något är snyggt, ja, då tycker inte alltid han det.Tycker han något är bra, då gillar jag inte alltid siffrorna som står på prislappen. 1000:- spänn för ett par jeans tycker jag är väl mycket, men det tycker inte han. Man behöver ju inte bara ett par jeans kanske utan 2-3 och byta med och då går det bara inte att köpa så dyrt, inte när man är ensamstående med fyra barn. Jag har jag ju tre barn till som behöver nya kläder ibland också ju. Plus att man själv också kanske vill ha nått nytt ibland- men det får oftast komma i sista hand- om det blir några pengar över när alla andra fått sitt.

Men jag köper faktiskt nog ändå hellre något dyrt plagg ibland som han verkligen gillar och använder än något billigt som han inte gillar och som bara blir liggande. Vet hur det brukar bli. Man lär sig av erfarenheterna.

Får väl kolla på nätet sen om han hittar något. Han köpte ett par andra jeans på nätet som han gillar på http://www.streetwear.se/ så han kanske hittar något mer där.

Nu blir det lite film (hyrde två stycken) och mys-pys snart. Skönt med fredag. Ha en skön kväll.....































Inga kommentarer: