måndag 8 oktober 2007

Ont i magen och falska människor.....

Vaknade inatt vid fyra av att jag hade jätteont i magen. Gick upp och skulle gå på toa, då var ene sonen där och mådde dåligt. Han hade jätteont i magen och var jättevarm. Jag kom i säng vid halv fem igen ungefär. Somnade sent och vaknade tidigt, sen kunde jag inte sova riktigt då jag oroade mig för sonen som inte mådde bra. Tänkte "nej", bara 2 1/2 timme tills klockan ringer och jag ska upp och väcka resten av barnen. Klockan ringer vid 7 och jag väcker de andra och får iväg dem till skolan, sjuke sonen får vara hemma idag och kurera sig. Jag är trött, känner mig som en zoombie idag- jag liksom bara är idag.


Sen i morse när jag lämnade minstingen i skolan så mötte jag HENNE, hon som förpestade tillvaron för mig för ca 1 1/2 år sedan. "Ok", tänkte jag- "jag har inte gjort henne nåt och jag har inget att skämmas för, "så jag bet ihop, gick rakt emot henne och sa ett glatt "hej". Hon tittade på mig, vände sig om och sa ingenting. Vad hade jag förväntat egentligen? Lite vanligt hyfs kanske? Från henne? Är lite naiv kanske men ett "hej" tycker jag en vuxen människa kan kosta på sig även om man inte är bästa vänner precis. Tillhör lite vanligt hyfs. Men men...som sagt, vad hade jag förväntat mig?


Vissa människor känner man bara ett instinktivt nej när man möter. Hon är en sådan människa. Men ok, vi vet var vi har varandra och jag är glad så länge hon finns så långt ifrån mig som möjligt, även om hon fysiskt bor nära. Har mött två genomfalska människor i mitt liv och hon är en av dem. Och jag har stöd av både skolan- lärare, skolsköterska, skolkurator, grannar, socialen och tom polisen- alla har de sett vad hon går för. Ändå gör det ont i magen när jag ser henne. Men det är hon som betett sig illa - inte jag- så jag skäms inte ett dugg när jag möter henne och jag kan se henne rakt i ögonen med ett gott samvete...och "what goes around comes around" eller "man får skörda vad man sår".....till er andra säger jag.....





1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Tack för din kommentar hos mig! Du verkar själv ha gått igenom ett och annat!
Och FYRA barn!!! Bor alla hos dig? Har ni lyckats få en fungerande relation kring barnen?
Ryser när jag läser om hur du stötte ihop med "henne"... känner att jag hade INTE klarat det!
Kommer att titta in till dig fler gånger!
Kram,
Tizzel