tisdag 2 oktober 2007

So tired.....

Tror det är sömnmedel i luften. Såå trött och pömsig. Trött när man vaknar, trött hela dagen och trött när man lägger sig. Skulle ibland vilja göra som björnen och gå i ide på vintern. Gå och lägga sig sådär i oktober/november och komma fram pigg och fit for fight igen någon gång i mars/april, just när våren är på väg igen- vad skönt.




Fast man skulle kanske missa en massa kul saker under tiden iofs? Fast det man inte vet har man ju inte ont av sägs det. Är det så? Nää, får väl stå ut med denna trötthet som alltid dyker på mig speciellt på hösten/vintern. Trött på att vara trött. Rosenrot, Blutsaft etc etc hjälper inte heller speciellt mycket, fast jag testat ibland. Hösten och vintern ÄR bara inte mina årstider.

Kanske var meningen att jag skulle bott på en Söderhavsö egentligen? Med sol och värme? Kanske blev lite fel någonstans? Sverige? Båda börjar ju på S så det är ju lätt att förväxla menar jag.

Men men, man får väl kanske vara glad att det inte blev Sibirien istället. Där är det verkligen kallt och öde och mörkt, brrr brrr.


Bäst att gå och lägga sig och sova istället,
bästa boten mot trötthet kanske?
Tror det, så natti natti allihopa,
nu går jag och knyter mig ett par timmar
och kramar min kudde,
sov gott...

Inga kommentarer: