onsdag 3 oktober 2007

Trevlig fikastund och irriterande brev...

Varit ute och rastat syrrans hund en sväng idag, brukar göra det ibland när de har lite mycket att göra, sen lite "panikstädning" då jag skulle få lite besök på eftermiddagen. Lite middag innan dess, lasagne och sallad. Sen kom då besöket, fika och lite prat- trevligt. Nu sitter jag här framför datorn igen, mörkret börjar lägga sig utanför fönstret- mörknar tidigt nu.

Blev smått irriterad idag, fick ett brev från Lace International (säljer trosor) där det bla står:

"Vi tackar er för ett trevligt samtal och önskar dig välkommen till Lace. Vi sänder dig denna orderbekräftelse för att försäkra oss om att beställningen är gjord enligt överenskommelse. Som vi avtalat per telefon skickar vi dig inom kort ditt förmånliga välkomstpaket."


Nu tackade jag aldrig ja till detta erbjudandet när telefonförsäljaren ringde utan svarade ett tydligt nej, det kommer jag väl ihåg. Varför har dessa telefonförsäljare så svårt att fatta??? Ringde direkt ett nummer som stod på orderbekräftelsen; "du har plats nummer 29 i kön", svarade en röst då. Har inte varken tid eller lust att sitta i telefon och vänta. Tänkte då att jag går in på deras hemsida, men hittar ingen sådan- trots adresshänvisning i brevet, "denna sida finns inte" står det. Vadå, finns inte???

Blir så trött på när man säger nej och ändå skickar de en massa skit som man sen måste ringa och avbeställa fast man aldrig beställt det från början. Urrghh. Sen kommer ett paket som man måste skicka tillbaka och gör man inte det inom ett visst datum skickar de en påminnelseavgift- fast jag fortfarande inte har beställt eländet från första början. Tyvärr inte första gången detta händer mig heller. Blir lika irriterad varje gång.

Vissa sådana här saker är så svåra att säga upp. Man kommer inte fram på telefon och hittar ingen adress till någon hemsida. Nästan som om det medvetet ska vara svårt att nå dem och kunna säga upp eventuellt medlemskap eller som här "säga upp" ett medlemskap som inte existerar.

Behövs ibland inte mycket för att reta upp en. Bättre då med fika och trevligt sällskap. Nu lite tv-tittande kanske, om det kommer något bra, har inte kollat tablån. See you later....





1 kommentar:

Anonym sa...

själv googlade jag efter "lace" och hittade denna länk och har nu skickat ett medelande till dom...

http://www.kundinfo.se/lace/form.asp

m.v.h. Åsa