tisdag 18 december 2007

Pepparkaksbak...



Igår bakade mina två yngsta pepparkakor. Jag måste säga en sak som man kanske inte får säga så här års; jag är inte så förtjust i att baka pepparkakor. Det bli kladdigt, mjöligt, antingen blir pepparkakorna mjuka eller så blir de brända, och vem står med all disk och städning efteråt? just det- jag. Jag köper hellre färdiga pepparkakor i affären, mycket smidigare.



Men man bakar ju bara pepparkakor typ en gång per år så en gång kan man ju stå ut. Och visst- det luktar gott av pepparkaksbak i hela huset och viktigast- barnen tycker ju att det är kul. Vad gör inte en liten mamma för att roa sina barn? Och nu är det ett helt år till nästa gång. Då har vi bara knäckkokning kvar, brukar gå bättre. Tills nästa gång; en pepparkaka nån kanske?








Inga kommentarer: