torsdag 6 december 2007

Ibland vill man bara...



.....dra täcket över huvudet och försvinna ett tag. Såå känns det just nu. Efter en höst med ett flertal tandläkarbesök för att dra ut fyra tänder för att kunna sätta in en tandställning, insättning av tandställning, operation av en tå och en seg och långdragen förkylning för min ene son, något av alla fyra barnen hemma för sjukdom i ett par veckors tid och över en månads tid med hosta, magsjuka och en obeskrivlig trötthet för min del så vill jag bara gå i ide ett tag och komma fram när allt lugnat ner sig och jag mår bra och är pigg igen.


Tänk om det vore så "lätt", att bara sova ett tag så försvann alla bekymmer. Finns ju ett uttryck, "att sova på saken", men det är nog inte samma sak? Jag ligger i alla fall istället vaken och funderar på saken (=problemet).


Längtar så otroligt till våren, till när ljuset kommer igen, men framförallt till att vara frisk och pigg igen. Magsjuka är inget kul,speciellt inte när man har fyra kottar att ta hand om under tiden. Som vill ha rena kläder, mat och uppmärksamhet. Undrar om prinsessan Mette-Marit i Norge bekymrar sig för tvätten när hon nån gång är sjuk, eller om prinsessan Mary i Danmark funderar på vad hon ska orka laga för middag till barnen när hon är sjuk? Avundsjuk? Inte alls, lite trött bara.


Tack och lov för pizza, färdigmat, varma mackor och morfars mat när man är sjuk. Nu går jag och sätter in en lasagne i ugnen, färdig och klar, bara att värma- perfekt. Lite god sallad till så är middan räddad denna dagen med. Morgondagens middag är morgondagens bekymmer. Sen går jag och drar täcket över huvudet ett tag- i alla fall tills imorgon bitti.
natti natti

Inga kommentarer: