lördag 29 december 2007

Inte meningen att jag ska städa tydligen.....


Har precis haft pappa här ett par dagar, alltid lika roligt. Inte lika roligt när han åker hem. Barnen tycker det är kul när morfar är här också. Morfar har nog nästan mer energi än oss andra fast han är ("bara") några år äldre än oss andra, inte illa. Nåja, vi ses förhopningsvis snart igen. Tills dess finns ju telefon, sms och mail.



Idag fick jag äntligen tummen ur och dammsög och skulle efter det moppa golvet, vad tror du händer då? jo, skaftet till moppen gick av, bara knäcktes- tjoff. Så där står jag med upphällt vatten i hinken och jätteredo på att moppa golv och så går det inte. Men har man bestämt sig så har man. Jag hittade en jätteliten kvast (till en väldigt kort person liksom), slängde över en skurtrasa, gick dubbelvikt och "skurade" golvet efter bästa förmåga. Inte lika effektivt som vanligt kanske och definitivt inte bra för ryggen- men som sagt, har man väl bestämt sig så har man. Får väl investera i en ny golvmopp när jag handlar nästa gång.








Har alla mina barn här denna veckan som kommer och imorgon ska vi bara mysa, äta gott, titta på tv, kanske pyssla lite och spela lite spel och bara "va". Sen på kvällen dricker vi lite pommac, äter godis och chips och tittar på fyrverkerier. Mys-pys hela långa dagen.....










Inga kommentarer: