tisdag 11 december 2007

Ack, vad är väl en bal på slottet?




Igår var jag på nobelfesten. Eller - jag satt framför tv:n och såg den. Fick inte någon inbjudan i år heller, den måste ha kommit bort på vägen i år också. Gör det varje år.


Jag kanske också vill gå på middag med kungen och drottningen och äta god mat och dricka champagne, ha en vacker klänning på mig och känna mig som en prinsessa för en dag, bli uppvaktad av en trevlig kavaljer och dansa till levande musik.


Fast, ärligt talat så trivs jag nog bäst hemma. För vad är väl en bal på slottet? Säkert jättetrist och alldeles, alldeles - underbar...


Nåja, jag får nöja mig med att titta på tv:n för någon inbjudan till festernas fest lär nog aldrig komma till mig ändå. Kan ju alltid blunda och låtsas att jag är på en bal iförd den vackraste av klänningar, dansandes med den tjusigaste kavaljeren på balen.

Snart nog vaknar jag ändå och inser att jag bara är en liten askunge och att allt bara var en vacker dröm...




2 kommentarer:

Anonym sa...

Go morron
kikar in för att tacka för raderna hos mej,,ha nu en bra å fin lussedag imån....
Kram
ann

Anonym sa...

Trevlig Lucia !

Jag hoppas att hon hinner komma hem till dej under denna dag för att sprida sitt ljus.
Och för att dela med sig av sin bricka med glädje, ömhet och ljusets värme till dej!

Lussekram
Ann