onsdag 26 mars 2008

Min nya vän...

Var och tog prover på VC idag- har blivit bättre sen sist så det var ju bra.

Var och handlade mat och sen så plötsligt fick jag en ny vän - jag skaffade en ny mobil idag. Hade inte alls tänkt det när vi åkte ut men jag har länge önskat mig en ny mobil, min gamla har lagt av så det sista har jag lånat pappas gamla. Gått att ringa och sms:a på men inget mer. Nu var det ett bra erbjudande på mobil och det ska inte kosta mer i månaden än det brukar göra så det lät ju bra.




Blev en Samsung SGH-Z240. Kan byta mellan tre olika färger på skalet, blå, rosa och guld- just nu har jag rosa. Har kollat på en Samsung mobil (annan modell bara) tidigare. Känns lite konstigt med ny mobil, både kul och lite vemodigt, som att skiljas från en gammal vän och samtidigt lära känna en ny bekant- tar lite tid. Med min nya vän kan jag skicka bilder, lyssna på musik, ta bilder, gå in på Internet mm förutom att ringa förstås. Fast mest blir det att jag sms:ar. Får läsa igenom den medföljande bruksanvisningen så jag lär mig min nya "nalle" nedan...vad tycks? Fin va?






Syrran var inne och fikade med oss, pappa hade köpt bakelser- gott, sen åkte pappa tillbaka hem igen, trist men kul att ses. Ses förhoppningsvis om inte så länge igen.




Kollade på "Tudors" på ettan och nu dags att sova snart, natti...








Inga kommentarer: