onsdag 12 mars 2008

En lite "motig"dag...



Idag har det snöat här. Nu ska det ju vara vår tycker jag. Har det knappt snöat innan behöver det inte komma nu, längtar efter sol och värme. Men vädrets makter rår man inte på.


Idag hade barnen studiedag så alla var hemma idag. Skönt med en slapparedag för alla ibland. Hade också Anticimex här idag, men lugn, ingen ohyra här eller så, bara en vanlig rutinkontroll anordnad av den bostadsrättsförening som jag tillhör. Blev lite irriterad på "gubbarna" då de tog bort fronten nedtill på diskmaskinen för att kolla där under men inte satte tillbaka den sen, för jag får inte tillbaka den på plats nu. Kvittar hur jag försöker lirka och vända och vrida på den, det går bara inte. Den gick ju att ta bort så det måste ju gå att få dit den igen tycker jag. Suck.


Sen krånglade teven. Ville se på Tudors på ettan klockan tio, men det gick inte. När jag skulle försöka fixa det så försvann allt. Måste installera om hela alltet tror jag. Är ingen kabelinstallatör (heter det så?) även om jag tror det. Får väl ringa "the cabelguy" imorgon och fråga dem till råds. Alltid är det nåt.


Bara teven funkar på lördag för då vill jag se på finalen i Melodifestivalen. Annars får jag väl hälsa på någon snäll granne just när det börjar kanske??

Efter denna "jobbiga" och motiga dag så ska det bli skönt att sova lite. Får ta itu med diskmaskinen och teven imorgon - om inte något annat pajat då vill säga.

Gonatt.....





Inga kommentarer: