tisdag 25 mars 2008

Vardag igen...



Äldste sonen åkte bort för ett par dagar idag, kommer hem på söndag igen. Mamma får ågren, inte van att han åker iväg sådär. Hur ska han klara sig ute i den stora världen undrar man och glömmer att han inte är liten längre utan på väg att bli vuxen. Inte länge sen han var en liten knatte bara. Tur man har mobiltelefon så man kan skicka ett sms när man vill kolla läget så att allt är bra.

Ville ge honom en kram när han skulle gå på tåget men det var tydligen lite "skämmigt" att ge mamma en kram för "du kan få en när jag kommer hem istället" sa han tyst, lite mumlande. Okey, får se fram emot en kram på söndag istället då.


Köpte vårskor (nej, inget skämt, snön måste väl försvinna nån gång) till de yngsta barnen. Vinterkängorna börjar ge sig och våren kommer väl förhoppningsvis snart så man kan få byta till lite lättare skor. Blir skönt att få släppa fötterna fria efter att de har varit instängda i stövlar och kängor hela vintern.

Sen en sväng förbi Erikshjälpen för att se om man kunde göra nåt fynd där men hittade inget idag. Jo, förresten, köpte lite garn till dottern som hon kan greja med och en liten silvrig väska till henne för tio kronor.


Sen var jag på första teorilektionen i körskolan. Mitt körkortstillstånd går ut i augusti så jag måste försöka komma igång nu med teorin och körningen. Började för tre år sen men sen fegade jag ur och så rann det ut i sanden. Är så rädd för att köra, tänk om jag orsakar nån hemsk olycka eller ännu värre, att nån dör? Skulle aldrig förlåta mig själv för det. Usch, vet att jag är löjlig, men är lite nojjig för det här. Behöver lite peppning. Kan du bidra med det??


Morfar fixade krabbelurar på kvällen, typ som små plättar ungefär. Gott tillsammans med lite sylt och ev lite strösocker. En liten kopp Irish Coffe och sen var också denna dagen gjord. Dags att sussa nu, sleep well...





Krabbelurer:


2 ägg

1,5 dl strösocker

1,5 dl mjölk

4,5 dl vetemjöl

2 tsk bakpulver



Vispa ägg och socker.Blanda mjöl och bakpulver.Tillsätt mjölken.
Rör ihop till en jämn smet.Sätt en stekpanna på medelvärme
och klicka ut plättar av smeten.Vänd dem när de stelnat och
grädda på andra sidan med. Servera med tex sylt, strösocker och grädde.








Inga kommentarer: