fredag 28 mars 2008

Klädparty...



Varit på klädparty i em/kväll. Varit på Tupperwareparty, Lingon & Blåbär party tidigare men inte klädparty. Var kul, ett antal "tanter" som kollar på kläder, provar kläder och fikar tillsammans, kan aldrig gå fel.


Var kläder (och lite skor) från Friendtex som visades och såldes. Snygga kläder, lite dyra men inte värre pris än på andra ställen. Beställde en kavaj, en blus och tre linnen. Syrran fastnade för en kjol, en kofta och ett par jeans. Passar det inte så kan man lämna tillbaka det som tur är. Mycket annat som var snyggt och som lockade men man kan ju inte köpa allt man ser och gillar tyvärr, måste ju betala hyra, räkningar och mat också hm hm. Nä, skämt åsido, jag är inte ute så mycket precis, har ju barnen att tänka på och ta hand om men det var kul att komma ut och träffa lite vänner plus att kolla på kläder är alltid kul tycker jag.





Ett plus tycker jag är att Friendtex sedan augusti 2003 har varit aktiv i den internationella kampen mot cancer. Samarbetet med Cancerfonden innebär att Friendtex-återförsäljare i Norge, Danmark, Finland, Tyskland, Belgien, Holland, Island och Sverige säljer nallar, Friendy-nallar för 30,- styck. Hela överskottet går oavkortat till Cancerfonden i respektive land. Sammanlagt har det hittills samlats in ett bidrag på över 2,5 miljoner kronor för den viktiga kampen mot cancer.



Skaffade ju en ny mobil i förrgår. Satt igår kväll och försökte luska ut lite hur den funkar. Fattar inte redit allt, då säger min åttaåriga dotter, "varför skaffar du en telefon som du inte vet hur den fungerar"? Ja, det kan man ju fråga sig kanske? Tydligen litar hon inte riktigt på mina tekniska kunskaper, hur det nu kommer sig, hm. Nu har jag i alla fall lärt mig att ringa, sms:a, skicka bilder och lyssna på musik på min nya mobil, det andra kommer väl sen. Inte illa så här långt tycker jag själv i alla fall.



Nu ska jag ta en kopp te och värma mig lite- fryser ikväll, ska kolla lite mer i broschyren jag fick med från klädpartyt och varva ner lite, sen blir det skönt att gå och sova, gonatt...









Inga kommentarer: