lördag 22 mars 2008

"Stryk"tips...


Idag har jag gjort nåt jag verkligen inte gör ofta, nästan så jag skäms faktiskt. Jag har strykt lite kläder. Förr strök jag det mesta men för varje barn som kom så blev det mindre och mindre av den varan. Och det går faktiskt lika bra ändå. Hinner inte, orkar inte och det blir skrynkligt med en gång ändå.



Men vissa gånger och vissa saker måste man bara stryka, som idag tex. Vi ska ut ikväll och barnen ska ha finkläder på sig, äldsta sonen ska inviga sin nya kostym och det är inte snyggt med en skrynklig skjorta eller kavaj hur mycket jag än ogillar att stryka. Så det var bara att hugga i och stryka till. Och vi blev hur snygga som helst, uppklädda och med strykta kläder tom dagen till ära.



När vi kom hem på kvällen gjorde näst äldste sonen räkmackor till alla, han är en hejare på det. Gott och skönt att få lite avlastning i köket tycker mamma.



Nu blir det skönt att få gå och lägga sig och sova en stund, natti natti...







Inga kommentarer: