fredag 14 mars 2008

En vanlig fredag...


Idag var jag nere och solade solarium. Jag solade solarium en del när jag gick i gymnasiet för en så där hundra år sen och har bara solat solarium nån enstaka gång sen dess. Men nu har min storasyster lurat med mig ett par gånger. Och det är faktiskt rätt skönt att få lite färg- man känner sig lite fräschare tycker jag- även om det inte syns så mycket än på mig. Min syster däremot som har solat hela hösten och vintern är jättebrun.



Jag vill nog säga att förr var jag den lite djärvare av oss, den som solade, gjorde slingor, permanentade sig och så- men nu är rollerna ombytta. Nu är det min syster som solar och gör slingor mm. Fast sånt kanske går i perioder??



Sen var vi och köpte en vårjacka till min dotter, hennes vinterjacka börjar krångla i dragkedjan. Hon kom förtvivlad hem en dag ifrån sin kompis som hon nyss gått till. Hon fick inte av sig sin jacka när hon kom dit, dragkedjan hade fastnat och gick inte att rubba och kompisens mamma fick inte upp den heller, så hon kom hem istället. Jag försökte lirka med den rackarns dragkedjan men det gick bara inte. Som tur var så var storebror hemma och han lyckades få upp dragkedjan. Det är tur att man har stora starka "karlar" i huset ibland.



Sen var vi och handlade mat och sen på kvällen gottade vi oss med baguetter med räkor eller rostbiff och läsk- gott. Imorgon kommer Melodifestivalen, den ska vi se. Vem hejar du på? Jag gillade nog Charlotte Perellis, BWO:s och Sanna Nielsens låtar bäst. Får se imorgon kväll om "rätt" låt vann...






Inga kommentarer: