måndag 17 mars 2008

Snöat idag igen...


Snöat hela dan idag. Hade ju passat bra med snö för en tre månader sen sådär men nu kan det liksom kvitta tycker jag. Igår var min dotter ute och lekte i sin nya vårjacka och då var det sol och rätt varmt och skönt ute och idag snöar det och är kallt igen. Hela naturen får väl spel snart.



I december tex såg nån vitsippor här i närheten, inte undra på att man snart inte vet vilken årstid det är längre. Ibland om man har (o)tur så kan man få uppleva alla fyra årstiderna på en dag. Vill faktiskt inte det. När jag var liten var det vinter när det skulle vara vinter och sommar när det skulle vara sommar.



Vad är det vi gör mot vår natur egentligen?? För det måste ju vara något och inte är det naturens fel i alla fall. Jorden och skapelsen, djur och natur är det inget fel på, nej, det är vi människor som skadar vår jord och därmed oss själva. Tror alla gifter och skit vi släpper ut i luften påverkar stort plus överhuvudtaget det sätt som vi människor lever på idag.



Är det denna värld vi vill lämna efter oss till våra barn? Nej, och som tur är har flera personer fått upp ögonen för vår miljö och vilken skada vi åsamkat/åsamkar den men också för hur vi kan lindra skadorna och därmed lämna efter oss en frisk och hälsosam miljö till våra barn. Jag tror på en bättre värld för våra barn, men jag tror inte att vi klarar att rädda miljön själva. Vi måste vara rädda om vår jord och vår miljö, om djur och natur- de är en gåva till oss att förvalta väl och det är vårt ansvar att göra det...






Inga kommentarer: