tisdag 19 februari 2008

Gjorde stan osäker i fredags...


I fredags var vi i "stan", jag, min äldste grabb och min dotter. Åkte med bussen strax efter nio och åkte hem halv fem, så det var en heldag. Var nog inne i de flesta affärer och tittade och handlade en del. Mest hittade lilltjejen. Minst jag.



Hon är bara sju år (åtta i mars) min dotter men att prova kläder, det är hon en hejare på. En riktig liten mannekäng inne i provrummet. Kolla i spegeln, ett varv runt och gärna en lite pose också. Hujedamej, undrar hur det blir att handla kläder med henne när hon blir tonåring?




Ett par byxor, T-shirt, två nattlinnen, gympakläder och ett par skor på KappAhl blev det bla. Allt noga utvalt och provat av henne- med en sista godkänd koll av mamma. Än så länge kan man ju få vara med och påverka en del som tur är.

Till mig blev det bla kalligrafipennor (älskar att skriva) och en lila top.


Käkade pizza på lunchen. Innan dess gick vi till en juveleraraffär där dottern min tog hål i öronen. Hon har önskat sig det ett tag så nu gjorde vi det. Hon var så stolt efteråt. Gjorde "inte alls ont" och hon var spänd på om hennes kompisar i skolan skulle se det. Rosa små "pluppar"- jättesött.





Hon har väntat på att få ha örhängen så det blir spännade att kunna byta och variera sig sen. Men först ska dessa sitta i i sex veckor. Och jag ska nog köpa ett par gulliga örhängen till henne när hon slutar ettan till sommaren tror jag. Kanske ett par örhängen med Hello Kitty som hon älskar (och jag med)?? Tex dessa??





Jag var dötrött på kvällen. Somnade sött vid halv tolv och sov till strax efter åtta nästa morgon, vet inte när jag sov en hel natt sist. Brukar alltid vakna en två-tre gånger sisådär varje natt om jag nu mot förmodan lyckas somna alls. Jobbigt att shoppa alltså - men kul.....









Inga kommentarer: