fredag 8 februari 2008

Dans och musik ger glädje...

Fick du någon semla semledagen? Det fick jag- smarrigt.


Och ikväll åt jag räkmacka som min son fixade ihop. Gott - gott i gott - gott.



Kollade på Lets dance ikväll och myste. Blir verkligen impad av hur duktiga deltagarna är och vad de lär sig på så kort tid. Tycker det verkar så jättekul att dansa, de ser ut att ha så roligt, man blir glad av dans- och musik. Var på en tillställning som Ford (bilen du vet) hade i mars förra året och ett par från Lets dance var där och uppträdde. Himmel vilken fart och vad lätt det såg ut när de dansade. Fast det ligger ju jättemycket träning bakom, det förstår man.


Nej, jag håller mig nog till att dansa hemma i vardagsrummet. När ungarna är i skolan- då slår morsan på radion på högsta volym och slår klackarna i taket (nåja, i golvet i alla fall).





Dottern min är helt inne på "High school musical 2", som finns både som film och med musik på cd. 7 år är hon och planerar redan för att vara med i lilla melodifestivalen. Vad månde bliva av flickebarnet tro? En ny Amy Diamond? Vad är det man säger? "Musik ska byggas utav glädje- av glädje bygger man musik....."










Inga kommentarer: