måndag 11 februari 2008

Melodifestival 2008...



Ja, i lördags började årets melodifestivalyra igen, det har väl knappast undgått någon. Över 3 miljoner såg tydligen premiären i Scandinavium i Göteborg. Ändå säger de flesta att de inte tittar på melodifestivalen, pyttsan heller. Varför skämmas för att man gör det? Kanske inte fint nog? Ja, melodifestivalen tillhör väl kanske inte "finkulturen" precis men ändå engagerar det så många människor.


Jag gillar melodifestivalen och jag gillar den nyare formen av olika deltävlingar. Flera veckor av musik, fest och lättsam trevlig underhållning, kan inte bli bättre. Det är kul att sitta och kommentera de olika artisternas uppträdanden, kläder och låtar. Några är jättebra, några är dåliga men de flesta kommer man ärligt talat inte ihåg dagen efter. Jag undrar varje år hur de andra tusentals bidragen lät, som inte blev utvalda, när detta var de de valde?


I lördagens tävling gick det väl som förväntat, de som förväntats gå vidare gjorde det, även om de som gick vidare inte var mina favoriter. Gillade Velvets låt "Deja vu". Amy Diamonds låt var inte så bra som jag förväntat och Christer Sjögren tillhör inte mina favoriter.


Nej, usch vad jag klagar. Men det är det som så bra med melodifestivalen att den tillfredsställer så många oilka sorters musiksmak. Finns nåt för alla. Från E-Type, Carola till Christer Sjögren. Nästa vecka är bla Carola med. Vinner hon i år igen? Hoppas inte det, någon annans tur nu. Ser med spänning fram emot nästa veckas tävling. Går de "rätta" låtarna vidare då tro?? Ja, vi får väl se.....






Inga kommentarer: