tisdag 12 februari 2008

Knockad av en liten vit tablett...


Ja, idag är jag helt knockad, snurrig i huvudet, yr, har huvudvärk och mår illa- och nej- jag är inte bakfull- har faktiskt aldrig varit det, men skulle kunna tänka mig att det är ungefär såhär det känns i så fall.



Nej, såhär är det. Jag har sovit riktigt dåligt ett par nätter så igår kände jag att jag bara måste få sova en natt så jag tog en sömntablett trots att jag är starkt emot dem egentligen. Fick utskrivet sömntabletter när min man lämnade min för ca 3 1/2 år sen och har fortfarande kvar tabletter så jag har inte tagit dem speciellt ofta som ni förstår. Nåja, jag tog en tablett. Somnade fortfarande inte och tänkte, "det här funkar ju inte". Men det skulle jag inte tänkt för oj hur det snurrade till bara lite senare. Kunde ändå inte sova så spelade ett memoryspel på min mobil när figurerna plötsligt bara "dansade omkring" framför ögonen på mig. "Va sjutton står de inte still för tänke jag, nåt fel på mobilen kanske", som nu också plötsligt verkade tredimensionell.



Sen kom jag på det, jag tål inte att ta en hel tablett, en halv eller tom en tredjedel räcker för mig, annars blir jag helt utslagen dagen efter, knockad. Det är därför jag är lite avvaktande mot medicin, man vet inte alltid hur man reagerar på olika sorter.



Nåja, man lär sig av sina misstag heter det ju. Bara jag nu kommer ihåg att jag inte tål att ta en hel tablett om/när nästa gång jag får för mig att ta en om en sisådär 3 år kanske.....hm.....







Inga kommentarer: