onsdag 2 januari 2008

Ont i halsen, hosta och snö.....


Usch, andra dan med ont i halsen och hosta, fryser och känner mig allmänt hängig. Har varit sjuk från och till from höstlovet nu, börjar bli trött på det.



Lillstumpan hade en kompis hemma idag, det var fortfarande lite snö kvar så de kunde vara ute och leka en del. Blir tråkigt annars att vara inne hela tiden och är det ingen snö är det inte lika kul att vara ute och leka denna årstiden, det blir så mörkt, blött och slaskigt.



Åt gryta idag, kollade på "Året med kungafamiljen" på TV och sista avsnittet av "Heroes". Fattar fortfarande ingenting av den serien och när jag frågar barnen så säger de bara "tyst mamma, titta istället", - ja, men det är ju det jag gör men jag fattar inte ändå." Serier där en person dör och sen lever igen, eller där en person i ena sekunden är god för att i nästa vara ond är inget för mig. Det blir bara förvirrande för min lilla hjärna. Vill ha enkla, raka handlingar där man fattar handlingen från scen ett.



Nu ska jag fortsätta och kurera mig, hoppas att jag mår bättre snart. Lovat barnen att gå ner till "stan" och ta en fika på lovet, årets första semla kanske?? Måste ju bli frisk så vi (förhoppningsvis) kan göra det. Nu - natti natti, vi ses igen.....

Inga kommentarer: