söndag 27 januari 2008

Konståkning.....




Så är då EM i konståkning slut för denna gången. Denna gången var det i Zagreb. Älskar konståkning och tro det eller ej men jag har faktiskt själv åkt konståkning en gång i tiden. För en sådär hundra år sen ungefär. Åkte i Scandinavium i Göteborg för Maj-Britt Rönningberg tror jag hon hette. Ja, det var tider det. Nu var jag ju inte så duktig men oj vad kul det var. Nästan lika kul är det att titta på konståkningen på teve. EM och VM i konståkning är nästan "heliga" för mig. Då får nästan inget störa. Nä, så fanatisk är jag inte men jag vill gärna titta.






Fascineras av det vackra i konståkningen, åkarnas skicklighet på isen och deras oräddhet, speciellt då paråkarna och isdansarna när de svingar partnern upp i luften som ingenting. Ser ju så lätt ut, en annan är som Bambi på hal is när man kommer ut på isen idag. Ingen vacker syn precis.






Drömmer fortfarande om att en vacker dag bli en isprinsessa, fast jag vet att det är alldeles för sent för denna askungen att bli en "prinsessa". Men drömma går ju alltid.....




Nu väntar jag ivrigt på VM i konståkning i Göteborg den 18-23 mars.






Inga kommentarer: