torsdag 29 maj 2008

Sol och blommor...


Härligt väder och massor med sol har det varit de senaste dagarna. Har varit lite upptagen så har inte varit här inne och skrivit. Mycket i skolan nu i maj månad för barnen, speciellt för de stora killarna. Äldsta killen går ut nian nu snart och där är det mycket jobb nu inför slutbetygen. Hoppas, hoppas att han kommer in på det programmet som han vill läsa, nämligen Estet.




Var i måndags och köpte mattallrikarIKEA. Svarta mattallrikar, djupa tallrikar, assietter och skålar, snyggt. Har aldrig haft "egna" tallrikar utan alltid fått "ärva" efter andra (inget fel i det iofs) men det är kul att bestämma själv vad man vill ha så jag är jätteglad för mina tallrikar.



Har köpt lite blommor till mina lådor och krukor också. Är så kul med blommor och det är alltid lika svårt att välja tycker jag, det är ju så mycket som är fint. Men jag vill inte ha för mycket att sköta för då blir det jobbigt istället för kul känner jag. Köpte kaskadpelargonier, petunior, lobelia och något annat som jag inte kommer ihåg vad det heter. Har satt lite frön också; luktärter, krasse, tagetes, morötter och rädisor, hoppas det blir nåt av det nu bara.



Hoppas kunna ta lite fina kort på mina blommor senare i sommar (om det nu blir nåt av dem) och visa, tills dess kommer lite kort på förra sommarens blommor.








Inga kommentarer: