fredag 30 maj 2008

Fyndat idag...

Det fina och sköna vädret håller i sig- härligt, härligt.

Har varit och klippt oss idag, jag och dottern och så har jag fyndat i dag. Det är lite jippo nere på "stan" idag och ikväll, "Vårglada ......", heter det, det är lite torgstånd, rea i affärerna, uppträdanden, ponnyridning och fiskdamm.


Jag provade ett par röda skor som jag tyckte var snygga igår när jag var nere och handlade lite men de kostade 320 kr vilket är lite för mycket för min plånbok just nu. Men idag kostade samma skor 100 kr vilket passade min plånbok bättre, så idag köpte jag faktiskt dem. Kul när man kan fynda lite, fina va??



Äldste sonen är borta över helgen så det blir bara jag och näst äldste grabben hemma här i helgen men han är ute med kompisar just nu så här är jättetomt. Är inte van vid det. Vet nästan inte vad man ska göra, fastän jag har jättemycket att göra här hemma. Är ju så fint väder också och då lockar det inte att vara inne och städa och greja precis. Får väl ta och göra lite i alla fall, om inte annat för att lätta (det inte jättedåliga) samvetet lite.


Imorgon ska min ena systerdotter på studentbal så då ska jag följa med min syrra och titta på henne och de andra tjusiga baldeltagarna och ta lite kort på dem. Min sysyerdotter har väntat och väntat så på detta så hoppas att det blir kul för dem. Vädret verkar de ju få tur med i alla fall.



Nu ska jag ut och njuta lite till av solen innan det blir kväll. See you later...



Inga kommentarer: