fredag 2 maj 2008

I'm back...



Nu är jag tillbaka ute i cyberrymden igen. Har haft virus på datorn så jag kunde inte gå ut på Internet, men nu har en vän fixat det (förhoppningsvis) så nu är jag tillbaks igen. Vädret har varit underbart de sista dagarna, förutom igår och idag då. Men det hör ju nästan till att det ska vara dåligt väder på Valborg och 1 maj.


I tisdags var jag på Öppet husgymnasiet här på orten, näst äldsta grabben går ju i åttan nu och vi var där och kollade runt lite vilka program som finns och så. Just nu är det Industriprogrammet som lockar honom, vilket jag tror skulle passa honom bra. Men först ska han ju klara av nian.



Jag tycker inte om att de om tre år ska höja kraven så att man måste ha godkänt i minst åtta ämnen för att kunna komma in på ett gymnasieprogram. Redan idag när kravet "bara" är att man ska ha godkänt i matte, svenska och engelska för att komma in på gymnasiet så har en fjärdel av eleverna som går ut nian inte godkänt i ett eller flera av de tre basämnena som man måste ha godkänt i. Hur ska de då kunna klara av att få godkänt i minst åtta ämnen? Jag bara undrar.



Var idag med syrran och hennes flickor och "gjorde stan". Var bla på Överskottsbolaget och där fastnar det alltid något i nävarna.



Såg på "Talang" på fyran, vilken blandning. Några är verkligen jätteduktiga, andra nästan skäms man åt å deras vägnar och undrar varför de ställer upp och skämmer ut sig i TV egentligen. Fast i det stora hela så finns det verkligen många talangfulla och riktigt duktiga människor runt om i vårt avlånga land. Ska bli spännande att se vem som vinner det hela.



Nu strax är det dags att sova, så godnatt snart och sov gott...





Inga kommentarer: