torsdag 8 maj 2008

Jag äter ute varje dag...


Nuförtiden så äter man inte alltid hemma utan många människor går istället ut och äter, speciellt i storstäderna. Det måste bli rätt så dyrt tycker jag.


Nu kan jag skryta med att jag också helt plötsligt fått "råd" att äta ute varje dag om jag vill. Och nej, jag har inte vunnit på tipset eller ärvt en massa pengar eller så som gör att jag skulle ha råd att gå ut och äta varje dag. Nej, jag tänker mer på vilken härlig årstid det är och vilken härlig altan jag har. Jag kan ju gå ut på altan eller sätta mig i trädgården och äta ute varje dag om jag vill. Åtminstone ett par månader framåt.


Så fastän jag inte är rik på ett sätt så är jag ändå "rik" på ett annat sätt. Lyckan kan vara en egen altan där man kan sitta och dricka sitt morgon- eller eftermiddagste, äta sin middag, läsa sin favorittidning och njuta av fåglarnas sång och sina barns glada skratt när de är ute och leker.



Inga kommentarer: