fredag 25 juli 2008

Förälskad...


Jag är förälskad. Föremålet i fråga bor alldeles nära mig, han är mörk, lite blyg och har ett par vackra ögon, jag vet inte vad han heter eller hur gammal han är - bara att han är väldigt ung.


Första gången vi träffades var när han kom in på min garageuppfart en dag och lite blygt hejade på mig, jag hejade lite blygt tillbaka. Vi sa inte mycket till varandra men det behövdes inte heller. Sen har jag sett honom lite då och då när han har gått förbi mitt hus och min trädgård, ibland sneglar han hitåt. Jag tycker alltid att han är lika söt.


De sista veckorna har vi sett varandra lite oftare, hejat lite blygt och pratat lite mer, han kommer ofta in till mig när jag går ut i trädgården. Häromdagen när jag var ute och klippte gräset kom han och hälsade. Han är alldeles svart, han är liten - han ryms gott och väl i mitt knä, hans päls är mjuk som sammet och hans ögon lite lessna och sorgsna men oj så vackra. Han är grannens lilla katt och jag har fallit som en fura för honom. Han är såå söt. Jag skulle gärna "adoptera" den lilla kattkillen, han är så söt och kelig, min nya lilla kompis...





Inga kommentarer: