måndag 6 augusti 2007

Kvinnor kan.....

Var igår ute och oljade in min altan. Kom då att tänka på en sak som irriterar mig lite.

Efter att min man lämnade mig för ett par år sen så bor jag och barnen kvar i vårt hus. Men tydligen ska folk ha åsikter om allt och inget och i synnerhet om det som inte angår dem. Komma med goda råd när man inte bett om det och sina personliga synpunkter. Missförstå min inte nu. Jag uppskattar goda råd och tar gärna emot råd- men när jag själv bett om det.

Det jag irriterar mig på är folk som sitter mitt framför en (som om man inte fanns där) och säger att "om jag blev ensam så skulle inte jag bo kvar i huset, då skulle jag flytta till en lägenhet direkt".

Ok, om det är vad de skulle göra så ok för dem, men nu har jag valt att bo kvar i mitt hus och vill bli respekterad för det. Jag kommer inte med synpunkter på andras boende, det är deras val hur de väljer att bo.

Det andra har synpunkter på är nog mest hur jag som ensamstående kvinna ska kunna ta hand om huset. Jag undrar om det är samma undran om det gäller en ensamstående man??

Visst, jag kan inte allt om hur man tar hand om ett hus, men en del kan jag och gör också.

Det jag är osäker på frågar jag släkt och vänner om hjälp med och resten som varken jag eller vänner kan gör jag som många andra husägare gör- anlitar proffessionell hjälp med.

Och faktiskt så har det hänt mer med huset och trädgården sen jag blev ensam- så nog kan kvinnor.....-






1 kommentar:

GMS's blogg sa...

Låt mig säga att jag högaktar Dig för att Du vill bo kvar i huset och den uppväxtmiljö barnen vant sig vid trots att detta blir ett merarbete och större ansvar för Dig - BRA gjort - Du tänker på att pappans flykt från familjen är en så stor tragik i och för sig och vill inte att barnen skall drabbas av ännu en motgång genom att även ryckas ur sin invanda miljö - STARKT av Dig - Du är enastående!