fredag 24 augusti 2007

"Foppatofflor"

Ingen har väl kunnat undgå att se dem i sommar och många är säkert åsikterna om dessa "fulsnygga" plasttofflor som blivit så populära och som finns överallt.

De har verkligen överbryggat generationsklyftan som inget annat, såväl ung som gammal bär dem och de finns att tillgå i alla möjliga färger.

Många bär nog de sk kopiorna, de "riktiga" eller originalen om ni så vill kostar skjortan. Men kopiorna kostar bara mellan ca 100-200 kr. Och visst duger de lika bra!

Sköna är de i alla fall- mina plasttofflor, för visst har jag också fallit för dem. Ett par röda och ett par vita äger jag. Och mina två yngsta har också sprungit runt i dessa tofflor i sommar.

Nu när hösten och vintern står på tur, undrar om det finns några "foppastövlar"? Ser liksom inte fram emot att klämma in mina stackars fötter i ett par trånga, obekväma stövlar när de haft det så skönt och luftigt i sommar.

Undra om de är lika poppis nästa sommar? Får hoppas det för alla oss foppatoffler fans skull......

Inga kommentarer: