söndag 17 augusti 2008

Medelåldersprocess...



Kollade lite på Oprah Winfrey på tv en dag, det var ett program som handlade om medelåldern tror jag. Såg inte så mycket av det, men av det lilla som jag såg så var det ett uttryck de använde som jag fastnade för. Det var:

"Säg inte medelålderskris
utan säg istället
medelåldersprocess"

Det tyckte jag om. Varför ska det vara en kris att komma in i medelåldern? Att bli äldre? Nä, att bli medelålders är mer en process då tycker jag, precis som allt annat i livet. Hela livet är en process framåt, man utvecklas framåt- även när man blir medelålders- eller kanske i synnerhet då. De säger ju att 40 är det nya 30 och 30 det nya 20 osv. Snart är man barn på nytt. Kanske kommer in i puberteten på nytt då? Nä, räcker med tre grabbar som antingen är eller snart ska komma in i puberteten + lilltjejen om några år. Och jag ska inte få någon medelålderskris nästa år då jag blir 40 utan jag genomgår en medelåldersprocess så dé´så...




Inga kommentarer: