fredag 1 augusti 2008

Det är änna varmt...


Puh - värmen håller i sig. Jag är inte överdrivet förtjust i värmen måste jag säga. Inte när allt klibbar ihop och man känner sig som en äcklig svettig, blöt och sur trasa hela tiden. Fast frågar du mig om tre månader om jag saknar värmen och sommaren så svarar jag ja. Aldrig är man nöjd...

I tisdags var jag jätteduktig måste jag själv säga. Jag klippte halva häcken (sonen klippte andra halvan), jag lade täckbark under häcken, klippte gräset och sopade gångarna. Var ute i fyra-fem timmar i värmen och jobbade i ett sträck. Kände mig jätteduktig efteråt. Men lite pinsamt kändes det att grannen klippte tre (tror jag) häckar på den tiden det tog att klippa en för mig, fast jag klippte ju faktiskt gräset också så det var kanske inte så pinsamt ändå...


Idag åkte näst äldsta sonen till Gotland med min bror och hans familj och ska vara borta en vecka. Blir säkert kul för honom, han har aldrig varit där förut så det blir en ny upplevelse för honom. Plus att de har medeltidsvecka där nu och han är intresserad av riddare och sånt så det passar ju bra.


Annars känns det lite slött och slappt här hemma just nu. Värmen gör mig jättetrött och slapp. Ont i huvudet har jag och ingen aptit heller riktigt. Mest törstig. Tror jag ska gå och ta nåt kallt att dricka från kylen nu faktiskt. Sen kanske dags att gå och sova lite grann. Så natti natti...dröm sött...och du - glöm inte att dricka mycket i värmen...






1 kommentar:

Anonym sa...

Trevligt att läsa om Dina utmärkta bravader - något att bara försöka efterkomma - PUH!