söndag 1 juni 2008

Studentbal...


Igår var min systerdotterstudentbal, hon var så fin i en vinröd klänning och uppsatt hår, hon såg ut som en prinsessa.


Först var de i en park och tog korta alla balgästerna, dels med sina respektive klasser, dels med sina respektive balkavaljerer. Sen åkte de i kortege till stället där de skulle äta middag plus dansa.


Jag och min dotter följde med och tittade och tog lite kort, de var så fina allihopa. Men det tog sin lilla tid, nästan fyra timmar från det att de började ta kort tills alla balgäster hade gått upp för röda mattan så min lilla tjej började bli riktigt trött på slutet. Men fint var det. Och en väldig tur med vädret hade de. Hade inte varit kul att åka öppen bil om det hade ösregnat precis.


Pratade med henne idag, klockan fem hade hon kommit hem inatt, men hon hade haft jättekul så det var lyckat. Nu blir nästa fest om knappt två veckor då hon har sin studentfest, ska bli kul. Då är det fest tre dagar i rad för mig och barnen, först min systerdotters studentfest, sen nästa dag är vi bjudna på en studentfest till och nästa dag igen så har min son som slutar nian fest ihop med sex av sina kompisar, tre tjejer och två killar, så juni är fulltecknad känns det som. Intensivt men säkert kul.


Men först är det vardag och skola som gäller som vanligt igen. See you later...




Inga kommentarer: