måndag 2 juni 2008

Måndag..


Varmt och gott här idag. Har skurat badrumsgolvet idag, inte kul men nödvändigt ont ibland, tvättat och dammsugit- puh, svettigt värre i värmen. Solade lite ute- lite roligare.



Försöker vika lite tvätt och få lite ordning här hemma, men det tar liksom aldrig slut. Drunknar snart i tvätt känns det som och även om jag dammsugit på kvällen så är det lika "gräsligt" nästa dag ändå när ungarna springer ut och in hela tiden.



Är det bara i inredningstidningar som det ser så fint ut hela tiden eller har fler det som jag? Dvs, fast man städar så är det snart stökigt och gräsigt inne igen och tvätten växer en över huvudet. Ett tag hade jag en ambition att åtminstone kunna se tvättkorgens botten ibland, men den ambitionen har jag sen länge lagt åt sidan- det är liksom ingen idé. Tvättkorgens botten är som en hägring i öknen ungefär - oåtkomlig.



Nä, tacka vet jag att sitta ute på altan och läsa en tidning gömd bakom solglasögonen eller att blunda och sola lite- då glömmer man för ett ögonblick alla dammtussar som växer inne och tvättberget som skriker på en att komma och tvätta. Då är allt frid och fröjd för ett ögonblick. I alla fall tills man öppnar ögonen och ser allt som behöver göras i trädgården. Tror jag får rensa lite ogräs imorgon- kanske...





Inga kommentarer: