onsdag 4 juni 2008

Sola...


Det fina vädret håller i sig och jag försöker att sitta ute och sola en liten stund varje dag. Härligt, härligt. Fortsätter det såhär så ser jag nog ut som en pepparkaksgubbe snart, eller som en kräfta kanske. Nej- skämt åsido, det är nog ingen risk, blir inte sådär jättebrun men lite färg på den bleka vinterkroppen känns bra, man ser lite piggare ut och man känner sig lite piggare tycker jag. Fast sola med måtta måste man gör, det är lätt att bränna sig annars.


Ungarna badar varje dag efter skolan nu, skönt för dem, själv är jag en badkruka som hellre ligger på stranden och solar. Tacka vet jag duschen, det är så nära vatten jag vill komma och dessutom är det behaglig temperatur på vattnet, ingen risk för förfrysning.


Nä, det får nog bli till att sola ute på altan lite imorgon igen, badandet överlåter jag så gärna till barnen.





Inga kommentarer: