måndag 1 oktober 2007

Magnus Uggla


Såg i förrgår på "Babben & C:o" (äntligen, tillsammans med Svensson Svensson något bra program på TV på lördagskvällen) med bla Magnus Uggla. Tyckte det var så kul att höra att tom hans dotter "skämdes" för honom så att hon inte ville lägga till hans namn på kompislistan på en sak (kommer inte ihåg vad). Tror ju annars att kändisars barn kanske tycker att de har "coola" föräldrar, men alla barn är nog rätt lika egentligen. Spelar nog ingen roll om man har väl så kända föräldrar eller vanliga medelsvenssons. De flesta ungdomar tycker att ens egna föräldrar är pinsamma och skämmiga ibland.


Fast ärligt talat så gjorde aldrig jag det när jag var i tonåren. Skämdes för mina föräldrar alltså och jag förstår inte riktigt heller varför man gör det egentligen. Ändå är det ju ofta så. När mina stora barn (15 och snart 14 år) har nåt i skolan tex som öppet hus, så hör man att deras kompisar ber sina föräldrar att inte komma. Min snart 14- årige son ber mig komma. Inte för att han är blyg eller retad eller nåt sånt, nej tvärtom, han har många kompisar och trivs bra i skolan. Men han vill visa mig vad han gör i skolan och visa mig runt. Kul tycker jag att han inte skäms för mig. Frågade honom en gång om han gör det och då svarade han; "nej, varför skulle jag göra det?" Min 15-åring ber mig väl inte komma precis
men säger inte heller att jag inte får komma. Det är ok typ.


Så jag får väl sträcka lite på mig och skryta med att barnen inte tycker jag är skämmig i alla fall. Där ligger tom du i lä, Magnus Uggla *ler*.




Inga kommentarer: